Forum www.apriliapegaso.fora.pl Strona Główna www.apriliapegaso.fora.pl
fprum pegaso, motocykle, włoskie, turystyka motocyklowa, pasja motocyklowa, aprilia pegaso 650 IE, aprilia pegaso strada, aprilia pegaso trial, aprilia pegaso cube, aprilia pegaso tibet raid
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja luzu zaworowego w Pegaso 650 Rotax

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.apriliapegaso.fora.pl Strona Główna -> SPRAWY TECHNICZNE / Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:21, 15 Kwi 2011    Temat postu: Regulacja luzu zaworowego w Pegaso 650 Rotax

Witam forumowiczów w nowym sezonie.Zakładam ten temat z nadzieją że dołączycie sie i popdzielicie własnymi doświadczeniami.

Otóż sprawa dotyczy luzu zaworowego,mając w garażu luźny silnik od pegi postanowiłem sprawdzić jak sie ma sprawa z luzem i jego regulacją w moim rotaxienie chciałem od razu robić tego na silniku którego używam na co dzień ponieważ nie jestem jakimś mechanikiem wysokich lotów ale nigdy nie oddaje sprzętu do serwisu wiec do wszystkiego staram sie dojść samemu.

Znalazłem informacje na temat luzów w tym silniku i wygląda to tak:
Zawory ssące 0.10-0.19 mm ,zawór środkowy 0.07-0.10mm
Zawory wydechowe 0.10-0.19mm
Regulacja luzów co 12000 km

W rotaxie regulacja jest realizowana za pomocą płytek do których jest dość dobry dostęp bo leżą na szklankach a nie są schowane w środku jak to bywa w większości moto. Po ściągnięciu pokrywy zaworów na wydechowych zmierzyłem 0.22mm na obu a na ssących 0.20 płytki które założone są nominalnie mają 30mm średnicy i 3.00mm grubości i tu chciałbym pomocy czy ta różnica pomiędzy normami a moimi wartościami ma duży wpływ na prace silnika bo jak na razie nic nie słychać ale regulacji chyba nikt wcześniej nie przeprowadzał i czy moge zastosować płytki o średnicy 29.5mm bo takie znalazłem.

Może ktoś wymieniał już płytki w swoim sprzęcie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pegaso
ADMIN



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów/Rzeszów

PostWysłany: Pią 19:39, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Szczerze to ja bym wogóle tego nie zaczepiał, troszkę za duże te luzy,ale minimalnie,natomiast ja u siebie jak ostatnio patrzyłem to mam 0,13 ssące,0,10 dodatkowy i 0,17 wydechowe i trzymają wymiar od nowości i nic się nie dzieje.Jak już chcesz zmniejszyć luzy to musisz mieć płytki takie same 0,5mm luzu po średnicy to dość dużo,żeby coś się nie stało jak pojeździsz trochę.A jaki masz przebieg moto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbyszek




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:10, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Przebieg to niby 44 000 ale nie wiem czy nie jeździł w słonecznej italii z odkręconą linką bo to moto z 1993r a ja mam go 2 sezon i zrobiłem już 10 tys. po odpaleniu go w tym sezonie odczuwam jakby coś mu brakowało na wysokich obrotach tzn czasem ciągnie ładnie do końca a czasem po przekroczeniu 4 tys. zaczyna mulić i nie wiem czym może to być spowodowane gaźniki wyczyszczone świeca nowa,paliwo ładnie płynie i nie wiem gdzie szukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pegaso
ADMIN



Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubaczów/Rzeszów

PostWysłany: Pią 20:32, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Pewnie na 99% nie ma 44 tyś.Raczej musi być coś z gaźnikami,membrany w gaźniku masz dobre?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbyszek




Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:41, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Membrany są ok tzn nie ma dziurek ani zagnieceń spróbuje jeszcze założyć inne gaźniki albo przełożyć zaworki iglicowe może one są winne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.apriliapegaso.fora.pl Strona Główna -> SPRAWY TECHNICZNE / Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin